,

Tuinieren in het klein

Het leuke aan het werk wat ik doe is dat het zo afwisselend is. Het onderzoeken van een bepaald marktsegment, trends inzichtelijk krijgen, inspirerende ontdekkingen doen, puzzelen met mogelijkheden en tenslotte komen tot vernieuwende concepten. Soms in een vakgebied waar je de weg al kent, maar soms ook wat verder van je af, maar dat maakt het juist zo leuk!

Zo werkte ik afgelopen jaar mee aan een concept voor de tuinbranche. Na goed bekeken te hebben wat er zoal speelt in de groene sector (en die is volop in beweging momenteel!) filterde ik er een aantal trends en concept ideeën uit om voor te leggen aan mijn klant. Een van de insteken baseerde ik op inspirerend werk van the Pothole Gardener.

73113193920837870_m6QsGvjs_f

282178732872524524_2aDQurI3_f

Deze  groenkunstenaar (Steven Wheen uit Londen) creëert al jaren in lelijke hoeken en gaten in de stad kleine, groene tafereeltjes. Buiten dat dit meer groen in de stad brengt (waar veel behoefte aan is) spreken deze miniatuurwereldjes enorm tot de verbeelding en stoppen voorbijgangers om zich te verwonderen over deze onverwachte groene plekjes. Een gegeven dat erg interessant is! Mijn klant was ook direct enthousiast en na wat brainstormsessies en verder onderzoek (denk aan het succesvolle miniboodschapjes-concept van AH, het leuke cottage town van Ontwerpduo en de opkomst van terrariums in huis) legde ze uiteindelijk contact met de voorlopers van het grote miniature gardening in Amerika en werkte zij het concept verder uit tot ‘Mason minigardens’!

CC131021_Peacock-SonjaThuis-0094

Afgelopen weekend won het concept de 2e prijs in de innovatie award op Tuinidee 2014 in Den Bosch. Een groot compliment voor mijn opdrachtgeefster die buiten de box durfde te denken en het concept op een professionele manier naar haar eigen hand zette! Natuurlijk ook erg leuk voor mij dat het oorspronkelijke idee van tuinieren in het klein nu zo goed ontvangen wordt.

mini2

I love the fact that the projects I work on are so diverse. I mostly do research on trends in different segments of the market, I then stumble upon a lot of inspiration, and try to filter the most relevant parts, put things together and eventually show my client the possibilities for innovation. Sometimes this proces takes place in a segment I’m not that familiar with yet, but that makes it so challenging and fun. Last year I’ve been working on a trend report and a conceptual brainstorm for a client in the gardening business. One of the ideas was inspired  by great work of the Pothole Gardener. My client also got very excited and managed to create a whole new brand: ‘Mason minigardens’  and brought the American world of miniature gardening to the Netherlands. This weekend the concpet won the 2nd price in the Innovation award on Tuinidee 2014 (a big Dutch garden event). What a reward for them, for having the guts to think outside the box and making this concept to match their identity. And quite nice for me as well to see how this basic idea is now a professional brand and getting such good responses!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *