,

Jaaroverzicht 2016

Het einde van 2016 nadert en ik zeg tegen mezelf dat het loslaten van het (met regelmaat) bloggen niet zo erg is. Een mens kan immers niet alles tegelijk en de prioriteiten verschuiven wat. Maar een klein jaaroverzichtje kan natuurlijk niet ontbreken ;-). Al is het maar om even te beseffen wat 2016 bracht.

2016a

De eerste helft van het jaar begon al lekker. Ik sprak op de Kleine Fabriek over het bouwen van merken, over trends en het verbinden van online en offline. Ook reed ik met een paar lieve collega ondernemers naar Parijs voor een klein en fijn inspiratie tripje. Onze Max werd 3 (nu dus bijna 4!) en we verbouwden onze woonkamer zodat er een nieuwe werkplek ontstond. Marlous kwam een binnenkijker fotograferen en plaatste een erg leuk artikel met interview op haar blog. Het voorjaar was eveneens behoorlijk vol met leuke dingen. Anki en ik organiseerden onze eerste bloggersmarkt  op het Snor voorjaarsfeest in samenwerking met Kitsch kitchen. Noa werd 5 en gaf een sportfeestje waar ik prijzen voor maakte. Het jaarlijkse tripje met mijn mams ging naar heerlijk Copenhagen dit jaar en direct er achteraan bezocht ik met man en kids familieleden in Servie. Wat een enorm contrast aan werelden, erg bijzonder.

2016b

Ik werkte hard aan een nieuw concept tot het tijd was om onze geliefde Mr. Bubbles van de stalling te halen. We bleven na onze avonturen in het voorjaar nu wat dichter bij huis. Het simpele campingleven kan heerlijk zijn als het weer meezit! We mochten niet klagen en hadden na een regenachtige afloop van onze kampeervakantie nog een zonnig weekje zee tegoed met de hele familie. Dik genieten van vakantie in eigen land dus. De rest van  de zomer stond vooral in het teken van misschien wel mijn leukste project so far; de Kwantum keet in de Snorfabriek en Bloggersmarkt ‘Uit het huis van’ ter ere van de opening. Een megaleuke klus die ik met Anki samen uitwerkte. Ik had nooit gedacht dat er bij een groot bedrijf als Kwantum zoveel ruimte voor innovatie en creativiteit zou zijn, dat smaakt naar meer! Na afloop vertrok ik voor een paar dagen naar Stockholm met manlief. Ik werkte er voor een klant en deed er een bak met inspiratie op. Wat is reizen toch fijn. Onze decembermaand stond in het teken van familie. We vierden uitbundig Sinterklaas en maken het huis gezellig voor kerst. We besloten onze verjaardagen niet te vieren met cadeautjes maar voor het eerst de kids mee te nemen op een road-tripje naar Londen. Ze zijn inmiddels groot genoeg om een stad mee te ervaren en we wilden ze laten zien dat er meer is dan Eindhoven ;-). Het was een waar feest en hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn. Ik ben van plan er binnenkort een blogje aan te wijden.

Je leest het al, ik had een bijzonder jaar waar ik bij deze de hoogtepunten heb uitgepakt. Natuurlijk beleeft niemand 365 dagen lang alleen maar highlights en dat wil ik ook niet pretenderen. Het runnen van een eigen bedrijf vergt veel inzet, doorzettingsvermogen en tijd. Dat in combinatie met een druk gezinsleven en een huis dat je gezellig wil houden is zeker niet altijd gemakkelijk. Maar als ik nu terugkijk op de kansen die ik kreeg en de dingen die ik deed in 2016, zie ik uiteindelijk toch wel de balans waar ik continue naar zoek. Het volgen van je passie en hard werken voor datgene waar je in gelooft, maar nooit ten koste van wat echt belangrijk is; tijd met familie en geliefden in goede gezondheid. Ik ben trots en dankbaar voor 2016 en kijk uit naar 2017! Een heel mooi en liefdevol nieuw jaar gewenst allemaal!

A short recap of 2016. I’m thankful for all these highlights. It’s been a challenge to keep the balance between running my own business, taking care of the house and spend precious time with family. But in the end I think I managed quite well. It’s been a special year with great opportunities and experiences. Looking forward to 2017! Wishing you all a very happy new year!

2 antwoorden

Meepraten?